Rengeteg érdeklődést kapunk, ezért most összegyűjtöttük a külföldi munkához szükséges adminisztrációs teendőket. Íme a legfontosabb tudnivalók, mielőtt útnak indulna… nehogy a végén csak Hegyeshalomig tartson a túra!

 

Bizonyára Önnek is vannak már ismerősei, akik azt tervezgetik, hogy a hazaihoz képest sokkal magasabb fizetés reményében külföldön vállalnának munkát. Esetleg Ön is fontolgat hasonlót a fejében.

Tény, hogy a külföldi munka manapság egyre felkapottabb és egyre népszerűbb, de még mindig sok kérdés merül fel a kiutazáshoz, illetve az ottani munkavállaláshoz szükséges ügyintézésekkel kapcsolatban.

Tagadhatatlan persze, hogy az aggodalom jogos, hiszen ilyenkor átlagosan akár 30-40 napot is igénybe vehet a szükséges adminisztráció, illetve a kötelező papírmunkák elvégzése. Ez bizony nem kifejezetten jó hír, hiszen ennyi idő alatt valaki pont lemaradhat egy jól fizető munkáról, ennyi időt nem sok munkaadó tud várni…

30-40 nap?? Nem lehetne ezt valahogy lerövidíteni?

Van azonban egy egyszerűbb módszer is, amit viszont sajnos csak kevés vállalat tud felkínálni. Például mi, a Technomatic Kft.-nél egy sokkal egyszerűbb és komfortosabb megoldást kínálunk az adminisztrációt illetően, hiszen itt elsőbbséget élvez az ügyvitel felgyorsítása.

A Technomatic Kft. esetében a külföldi munkavállalók egy magyarországi céghez vannak bejegyezve, ezért a határon túli foglalkoztatáskor is hasonlóan könnyed ügyvitelről beszélhetünk, mint hogyha egy hazai vállalatnál helyezkedne el az ember. Így az itt dolgozók számára nem csak az átlagon felüli gyorsaság, hanem a közérthetőbb bürokratikus eljárás is elérhetővé válik.

Lehet hogy Ön egyáltalán nem jártas a külföldi munkavállalás területén?  Akkot itt az ideje, hogy néhány példával is alátámasszuk a Technomatic Kft. által nyújtott előnyöket.

Az alábbi táblázatban összefoglaltuk, hogy milyen dokumentumokra van szüksége akkor, ha a Technomatic Kft-hez jelentkezik és milyenekre lenne akkor, ha egy külföldi bejegyzésű cégnél (vagy munkaközvetítő iroda által pénzért megszerezhető címeken házalva)  szeretne dolgozni:

A külföldi munkavállaláshoz szükséges papírok

Általában más cégeknél Nálunk, a Technomatic-nál
Érvényes személyi igazolvány Érvényes személyi igazolvány
Érvényes TAJ-számmal és magyarországi lakcímmel kell rendelkezni Érvényes TAJ-számmal és magyarországi lakcímmel kell rendelkezni
Költőpénz az első hónapra élelmiszerre, szórakozásra Költőpénz az első hónapra élelmiszerre, szórakozásra
Költőpénz szállásra ( albérleti díj + min. 2-3 hónap kaució) Nem kell, mi biztosítjuk az ingyenes szállást
Biztosítás Nem kell, mi megkötjük Önnek a szükséges biztosításokat
Érvényes Európai Egészségbiztosítási kártya: az Európai Gazdasági térségen belüli munkavállaláshoz, az EU-s állampolgárok egészségügyi ellátásra való jogosultságát igazolja, amit az érvényes TAJ kártya alapján ad ki az OEP.

 

Nálunk nem kell igényelni ezt a kártyát, hiszen az itt dolgozó munkavállalók mindegyike magyarországi cégnél van bejelentve, így a különböző járadékfizetéseket mi itthon elvégezzük helyette.

Tehát, a nálunk dolgozó munkavállalóknak nincs semmilyen teendőjük.

Adóhivatal: aki több mint 3 hónapot dolgozik valamely tagállamban a lakhelye szerinti önkormányzat okmányirodáját fel kell keresnie és ki kell töltenie az „Ideiglenes külföldön tartózkodás bejelentése” nevű formanyomtatványt.

 

Mivel magyarországi cégről van szó,  a nálunk dolgozók természetesen mentesülnek az ilyen típusú, adóhivatali ügyintézéstől.

Amennyiben érdeklődik jól fizető külföldi munkalehetőség iránt, itt tud jelentkezni személyes interjúra!